Dress Me Up As A Robber – Paul McCartney

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composed by Paul McCartney ©1982 MPL Communications Ltd.

強盗の格好がお望みかい
でも変装はしない
盗むのは愛だけ
君の瞳の中で生きる

水兵の服を着てもいいけど
海に出るつもりはない
君の愛が手元にある限り
海なんかに魅力はないのさ

僕に何を着せようとも
しょせんは同じこと
見てくれは変わっても
君に恋してることは変わらない
僕らの愛が永遠なら
何も変える必要はない

僕に何を着せても
君が不自然に思うのは
僕は単に僕であることを
君は知っているからなんだ
これ以上幸せなことがあるかい
変わる必要があるかい

兵士みたいなれって
いったい何のためさ
僕の戦いは君を愛を得るための戦い
他の戦場になんか行きたくないね

TUG OF WAR

ポール・マッカートニーが1982年にリリースしたアルバム「タッグ・オブ・ウォー」に収録された曲。アルバムからシングルカットされた「テイク・イット・アウェイ」の12インチ盤のB面にもなった。



Paul

Dressed up as a robber — the words are just kinda words, they just came about. You can do whatever you like to me, you can call me what you like. but I’ll still be what I am; you can dress me up as a sailor, a robber, a soldier, but it really won’t matter, I will still be me. If you dress me up as a soldier I will be the little fellow who goes to Northern Ireland and writes a book about the horrors of it — I won’t be a soldier really, or you know what I mean, that kind of thought.

「ドレス・ミー・アップ・アズ・ア・ラバー」…ちょっとしたひらめきから出た言葉だ。君は僕をどう扱おうがどう呼ぼうが自由だ。でも僕はあくまで僕なんだ。僕に水兵とか

強盗とか兵隊とかの服を着せてみても別に何も変わらない。僕は自分を見失わない。もし君が僕に兵隊の格好をさせたら僕はノーザンアイランドに行って恐怖体験の本を書くだろうね。僕は兵隊じゃないから…まぁそんなような意味さ。

from an interview with Club Sandwich, 1982:

My Recording Data

Environment

HostApple Macbook Pro M1
ApplicationApple Logic Pro 10.6.1
Audio I/FNative Instruments KOMPLETE Audio 6

Tr.1 :: Drums

  • Drum Kit (Logic)
  • Channel EQ > Compressor > Chroma Verb > Limiter
 

Tr.2 :: Hi Hat 1

  • Sampler – Standard Kit (Logic)
  • Channel EQ > Compressor > Modulation Delay > Chroma Verb > Limiter
 

Tr.3 :: Hi Hat 2

  • Sampler – Standard Kit (Logic)
  • Channel EQ > Compressor > Chroma Verb > Limiter
 

Tr.4 :: Bass

  • Fender American Professional Jazz Bass (all full)
  • Pedalboard > Bass Amp > Compressor
 

Tr.5 :: E.Guitar 1

  • Gibson Standard Historic 1958 Les Paul (rear, full)
  • Noise Gate > Pedalboard > Amp Designer > Channel EQ > Compressor > Sample Delay
 

Tr.6 :: E.Guitar 2

  • Fender American Professional Stratocaster (rear, full)
  • Noise Gate > Pedalboard > Amp Designer > Channel EQ > Compressor > Sample Delay
 

Tr.7 :: E.Guitar 3

  • Fender American Professional Stratocaster (center-rear, full)
  • Pedalboard > Amp Designer > Channel EQ > Compressor > Sample Delay
 

Tr.8 :: A.Guitar

  • Antonio Sanchez AS1027
  • Channel EQ > Compressor > Chroma Verb > Limiter
 

Tr.9 :: E.Piano

  • Vintage Electric Piano (Logic)
  • Compressor > Channel EQ > Sample Delay
 

Tr.10 :: Maracas

  • Sampler – Shaker 1 Performance (Logic)
  • Compressor > Channel EQ
 

Tr.11 :: Handclap

  • Sampler – Roland TR-808 Unprocessed Kit (Logic)
  • Compressor > Channel EQ > Flanger > Tape Delay
 

Tr.12 :: Hi Hat 3

  • Sampler – Roland TR-808 Unprocessed Kit (Logic)
  • Compressor > Channel EQ
 

Tr.13 :: Synthesizer 1

  • ES2 (Logic)
  • Compressor > Channel EQ > Limiter > Spread > Space D
 

Tr.14 :: Synthesizer 2

  • ES2 (Logic)
  • Compressor > Channel EQ > Limiter > Space D
 

Tr.15 :: Synthesizer 3

  • ES2 (Logic)
  • Channel EQ
 

Tr.16 :: Main Vocal

  • Channel EQ > Compressor > Sample Delay > Chrome Verb > Limiter
 

Tr.17 :: Sub Vocal

  • Channel EQ > Compressor > Sample Delay > Chrome Verb > Limiter
 

Tr.18 :: Chorus

  • Channel EQ > Compressor > Sample Delay > Chrome Verb > Limiter
 

History

2020.12.29: version 1.0

Diary

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